استاتیک، یا ایستایی‌شناسی شاخه‌ای از دانش فیزیک و علوم مهندسی است که به بحث و مطالعه دربارهٔ سامانه‌های فیزیکی در حال تعادل ایستا ( یا تعادل استاتیکی ) می‌پردازد. تعادل ایستا حالتی است که در آن، مکان نسبیِ زیرسامانه‌ها نسبت به یک‌دیگر تغییر نکند یا آن‌که اجزا و سازه‌ها در اثر اعمال نیروهای خارجی، در حال ایستا و سکون باقی بمانند. در حالت تعادل ایستا، سامانهٔ مورد نظر یا در حال سکون است یا مرکز جرم ( گرانیگاه )  آن با سرعت ثابت حرکت می‌کند. این جزوه ، یک جزوه درسی نسبتا کامل برای درس استاتیک به شمار می آید که شامل سرفصل زیر است :


موضوعات مرتبط: عمران ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 2 فروردين 1394برچسب: دانلود جزوه درسی استاتیک , | 16:31 | نویسنده : محسن موسوی |
 

 

 

 اتاق تلوزیون فضایی از خانه است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، تلوزیون می بینند و با هم وقت می گذرانند. از این رو باید به صورتی طراحی شود که راحتی و سرگرمی را به طور همزمان تامین کند. بدین منظور به دیزاین های فوق العاده زیر نگاهی بیندازید.

1ـ یک اتاق تلوزیون خوب خاکستری و مشکی:

 

 

2ـ شیک و طبیعی:

 

 

3ـ طراحی به سبک انبار:

 

 

4ـ یک اتاق تلوزیون با نور سقفی و پنجره:

 

 

5ـ یک اتاق تلوزیون با دیوار خاکستری و صندلی های راحت:

 

 

6ـ یک نشیمن آبی ملایم و سفید:

 

 

7ـ یک اتاق مدرن با سقف گنبدی شیشه ای:

 

 

8ـاتاق تلوزیونی که ثابت می کند زیبایی در سادگی است:

 

 

9ـ شاد و شاداب:

 

 

 

10ـ یک اتاق تلوزیون بی نظیر با تم زیر آب:


موضوعات مرتبط: ، شیت دستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 28 اسفند 1393برچسب:10 اتاق تلوزیون دیدنی که می تواند به شما انگیزه دهد, | 15:1 | نویسنده : محسن موسوی |
 
باغ، مفرح فضایی است كه ایرانیان از دیرباز بر ساخت و آبادانی اش همت گماشتند و برای سرسبزی و زیبایی اش تلاش ها كرده اند و زمان های دراز بر طرحش اندیشیده اند.
پردیس ایرانی چیست؟

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 اسفند 1393برچسب:پردیس ایرانی چیست؟, | 16:5 | نویسنده : محسن موسوی |
 
ساختمان مدرسه در بستری سبز بر فراز تپه‌ای بنا شده است. بستر طرح، مستطیلی به ابعاد 170×110 متر است.
معماری مدرسه عالی مدیریت


شناسنامة طرح:
     مــوقعیـــت اثـــر:   تهــــــران
     مساحت بستر طرح:  400‌,22 مترمربع
     مساحت زیـــر‌بنــا:  000‌,7 مترمربع
     نــــــوع ســـــازه:  بتن مسلّح
 


موضوعات مرتبط: ، مجتمع مسکونی ، مدرسه ، ویلایی ، بتن ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 اسفند 1393برچسب:معماری مدرسه عالی مدیریت, | 7:4 | نویسنده : محسن موسوی |


معمار: بختیار لطفی (شرکت گروه بختیار ـ مهندسان و معماران مشاور)
موقعیت: تبریز، ایران
تاریخ: ۱۳۹۲ (تاریخ طراحی: ۱۳۹۱)
مساحت: ۲۷۰ مترمربع / حدود ۱۸۰ مترمربع فضای داخلی و حدود ۹۰ مترمربع فضای نیمه‌باز (تراس)
وضعیت: ساخته‌شده
کارفرما: آقای اکرامی
تیم پروژه: محمد سیدرضایی خورمیزی (مدل سه‌بعدی اولیه و ترسیم نقشه‌های مرحله اول)، نفیسه دهقانی (مدل سه‌بعدی تکمیلی، مطالعه مصالح)، مزدک صادقی (تهیه نقشه‌های اجرایی)، رضا مکرم (مشاور سازه)، آرش افشاری (مشاور تاسیسات الکتریکی و نورپردازی)
تیم اجرا: رامتین مددی (مدیریت پیمان و سرپرست اجرا)، امید رامین راد (مهندس کارگاه)، مجید زمانی (ساخت و نصب قطعات چوبی)، هومن علی‌نیا (ساخت و نصب قطعات پلکسی)، اکبر حیدری (ساخت و نصب قطعات فلزی)
عکس: طاهر ساداتی، صمد نوجوان


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1393برچسب:کافه‌قنادی رکس / بختیار لطفی, | 1:2 | نویسنده : محسن موسوی |
 
طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.
رستوران نمك / گروه طراحي امتياز
نام پروژه: رستوران نمک
زير بناي كل پروژه: ١٥٠ متر مربع
تعداد طبقات: ۲ طبقه
محل پروژه: شیراز- خیابان عفیف آباد
طراح: مهندس علیرضا امتیاز
همکارطراح : ساغر خاکدان دلیر
سه بعدی و رندرینگ : فرید محبوبی
گروه طراحی: گروه طراحي امتياز
وب سایت گروه امتیاز: www.emtiazgroup.com
کارفرما: فرهاد فخر پور

اختصاصی معماری نیوز: نمك به عنوان قوي ترين و ايمن ترين عنصر طبيعي با خاصيت گند زدايي جهت طراحي يك رستوران با اهداف معماري سبز مورد توجه گروه طراحي امتياز قرار گرفت.


نمك طبيعي با انتشار يون هاي cl۲ و o۲ هواي پيرامون خود را تصفيه نموده و هواي الوده شهري را به نحوي فيلتر مينمايد.

گروه طراحي امتياز با توجه به قرار گيري معادن نمك طبيعي و درياچه ها در نزديكي پروژه كه از انها نمك تهيه ميشود ، بر آن شد كه كل رستوران را از اشكال مختلف نمك چون پودر ، سنگ و لايه هاي فشرده نمكي بسازد.


طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.

در طراحي ديواره هاي داخلي و خارجي پروژه ايجاد حس پيوستگي فضايي و ايجاد فضايي مدرن و در عين حال نزديك به طبيعت مد نظر بوده است.


ديواره ها و سكو هاي نشيمن با الهام از لايه بندي غارهاي نمكي و به صورت مدرن طراحي شدند به نحوي كه پاسخگوي مراجعين رستوران و عملكرد هاي خاص آن چون اشپزخانه و كانتر فروش باشد.

طراحي پلكان علاوه بر تمامي نكات اجرايي مي بايست در امتداد ديواره هاي شكل دهنده فضا باشد و امتداد فضاي طبقه پايين را با حركتي پيچشي به طبقه بالا منتقل كند.


كف پله ها و صندلي ها و دستگيره درب ورودي از ذوب قوطي هاي نوشابه المينيومي جمع آوري شده از رستوران هاي پيرامون پروژه ، ريخته گري شدند.

قوطي هاي نوشابه بازيافتي نياز به دماي ذوب پايين تري داشتند و مصرف انرژي را در عمليات ريخته گري كاهش مي داد. كليه ميز ها از سنگ نمك طبيعي و توسط گروه طراحي امتياز ، طراحي و ساخته شدند.


همچنين صندلي ها به صورت اختصاصي براي پروژه طراحي و با المينيوم ريخته گري شدند.
همه اتصالات شيشه ها و دستگيره درب ورودي نيز براي اين پروژه طراحي و ريخته گري شده است.

زير بناي كل پروژه ١٥٠ متر مربع در دو طبقه است.























 

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:رستوران نمك / گروه طراحي امتياز, | 1:59 | نویسنده : محسن موسوی |
 
مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود / برج های دوقلو
اطلاعات مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود - پروژه برج های دوقلو
کارفرما: شرکت شیوا اطلس
طراح: استودیو سرا [studiosaraa@gmail.com]
گروه طراحی: علی قربانی، علی کشفی، عماد کشفی، پویا قلی زاده، احسان مسعود
رندرینگ: عماد کشفی
ماکت: موسی ربانی
گزینه دوم استودیو سرا: برج های دوقلو

اختصاصی معماری نیوز:بر پایه ملزومات اقلیمی و محرمیت مورد نیاز هر خانه توده ساختمانی مجموعه به دو بلوک شمالی و جنوبی تقسیم شد. مجموعه از دید زیبای دریا در جنوب و کوه در شمال برخوردار است.


برای آنکه هر دو توده ساختمانی دیدهای مناسبی داشته باشند با شکستگی هایی در حجم دو ساختمان این هدف تامین گردید. دور تا دور بنا را نیز تراس هایی برای استفاده از نسیم و دید ساحل و کوه و همچنین جلوگیری از کج باران ها فراگرفته است.


دسترسی های عمودی که شامل دو دستگاه آسانسور و یک پله ایزوله شده هستند، با فاصله های مشخص از یکدیگر قرار گرفته اند؛ به شکلی که در برج کوچکتر دو دسترسی عمودی و در دیگری سه دسترسی عمودی وجود دارد. در هر طبقه پس از دسترسی های عمودی راهروهای عریضی وجود دارد که دسترسسی واحدهای مسکونی را تشکیل می دهد. طول راهروها از ۱۲ متر بیشتر نیست.

سازه ساختمان قابهای بتنی است که در برخی جداره ها به اقتضای فرم بنا تا ۵ درجه کج شده اند. ستونهای داخلی مجموعه که صاف هستند با قطر بیشتر ضعف ستونهای کج را جبران خواهند کرد. گشایش هایی که در Platform اتصال دهنده دو برج قرار گرفته است از صفحات بتنی قطور می باشد که به صورت قوسی بار را به فونداسیون منتقل می کنند.













 

موضوعات مرتبط: ، معماری جهان ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، سازه مدرن وهوشمند ، مجتمع مسکونی ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود / برج های دوقلو, | 1:59 | نویسنده : محسن موسوی |
 
شهر نوریچ در شرق انگلستان واقع شده است. این شهر در طول تاریخ تحت تاثیر رمانها و نرمنها بود است و هر کدام از این اقوام آثار تاریخی و فرهنگی‌ متعددی در این شهر به جا گذشته اند. در کنار آثار و هویتِ فرهنگی‌ و تاریخی‌، صنعت نساجی یکی‌ از شاخصه‌های مهم نوریچ است.
پروژه انگلیا اسکور در نوریچ /شرکت معماری کاموری

نام پروژه: انگلیا اسکور در نوریچ 
طراح: شرکت معماری کاموری

اختصاصی معماری نیوز: نوریچ با ۴۰۰۰۰۰ نفر جمعیت یکی‌ از پرجمعیت‌ترین شهرهای شرق انگلستان به شمار می‌‌رود. در سال‌های اخیر کیفیت و نحوه زندگی‌ِ شهروندان این شهر دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای‌ شده است و متعاقب آن، برنامه‌های زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه این شهر در نظر گرفته شده است.

سایت پروژه "آنگلیا اسکوئر" در شمال مرکز شهر نوریچ، ما بین ناحیه ای‌ اداری- تجاری و مسکونی واقع شده است. در داخل سایت تعدادی ساختمان قدیمی‌ متروک و نیمه مخروبه قرار دارد که اغلب آنها در دوران پس از جنگ جهانی‌ دوم و ده‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی سخته شده اند.

در طول سال‌های اخیر، به علتِ فضای متروک و همچنین چهره نیمه مخروبه این بناها، دید مردم به این ناحیه منفی‌ شده است و به آن به عنوان منطقه ای‌ ناامن نگاه می‌کنند. با توجه به همین مساله اجتماع، هویت بخشیدن و ایجاد روحی‌ تازه در این منطقه، یکی‌ از اصلی‌‌ترین جنبه‌های طراحی این پروژه شد. 

\"\"

تاریخچه، فضای اجتماعی و موقعیت سایت پروژه، تیم‌ مطالعاتی شرکت را بر آن داشت تا تحقیق و برسی‌ کامل و جامعی درباره شرایط تاریخی‌ و فعلی‌ سایت، ناحیه اطراف و شهر نوریچ، انجام دهند. نتیجه این مطالعات به همراه دغدغه‌های شهروندان و شهرداری شهر نوریچ، اهداف زیر را برای طراحی پروژه به همراه داشت:
۱- نفوذ پذیری
۲- خطوط دید به منظر شهری و مرکز شهر
۳- فضای سبز
۴- طراحی فضاهای داخلی‌
۵- هویت فرهنگی‌ و شهری
۶- اتصال مجموعه‌ با مرکز تجاری و اداری هست مرکزی شهر

با توجه به پارامتر‌های بالا، هدف نهایی طراحی این پروژه، رسیدن به مجموعه‌ ای‌ زنده، پویا، دارای هویت و در نهایت مرکز محل ای‌ جدید درنظر گرفته شد؛ مرکزی که با طبیعت و جامعه شهری سازگار و در عین حل مقرون به صرف باشد.

\"\"

طرح پیشنهادی ما، با در نظر گرفتن پیش‌فرض‌های تهیه شده، شامل طراحی راه‌های پیاده درون سایت، یک محور اصلی‌ سبز از شمال غرب به شرق سایت و ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد.

ساختمانهای طراحی شده با توجه به الگوی مسیر راه‌های پیاده و محور سبز طراحی شده اند.

\"\"

مسیر‌های پیاده و نوع طراحی آنها با اهم از پیشینه صنعت نساجی و تار و پود پارچه، منجر به نفوزپزیری هرچه بیشتر این پروژه و در عین حال باز کردن خطوط دید به منظر شهری شده است.

همه این راه‌های پیاده به محور اصلی‌ سبز شرقی‌ - غربی میان سایت وصل میشوند. این محور از شرق به خیابان تجاری قدیمی‌ "مگدلن" ختم میشود. این خیابان در حل حاضر، مرکزیت و خاصیت تجاری قدیمی‌ خود را تا حدودی از دست داده است.

اتصال محور سبز پروژه به این خیابان، در کنار ساختمان‌های تجاری و مرکز خرید طراحی شده در شرق سایت، منجر به احیای این خیابانِ تاریخی‌ نیز خواهد شد. از سمت غرب، این محور به خیابان "کلورت" می‌رسد که خیابانی مسکونی است و مسیر آن در کنار یک پارک عمومی‌ قرار گرفته است.

ساخت و توسعه این پروژه، ۵۳۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری، ۸۱۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری و ۴۰۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های مسکونی را تامین می‌کند. این مجموعه‌ به همراه مسیر‌های پیاده و محور سبز میانی سایت، مرکز محله ای‌ جدید در شهرِ نوریچ به وجود می‌‌آید.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"


موضوعات مرتبط: معماری جهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:پروژه انگلیا اسکور در نوریچ /شرکت معماری کاموری, | 1:57 | نویسنده : محسن موسوی |
 
از شاهکار جدید معماری زاها حدید به ارتفاع ۲۱۵ متر به نام برج موزه هزاره در مرکز تجاری شهر میامی، پرده برداری شد.
برج موزۀ هزارۀ زاها حدید

 از شاهکار جدید معماری زاها حدید به ارتفاع ۲۱۵ متر به نام برج موزه هزاره در مرکز تجاری شهر میامی، پرده برداری شد.

 این برج به عنوان اولین آسمانخراش طراحی شده توسط زاها حدید، زینت بخش خط آسمان نیمکره غربی می‌‌باشد.

 این برج ۶۰ طبقه که دارای چند مالک می‌‌باشد، نقشه برج را با اسکلت بتنی‌ برجسته‌ای می‌‌پوشاند.

زاها حدید در روزنامه وال استریت این برج را اینگونه توصیف کرد:  این برج با توجه به اینکه چگونه سازه آشکار می‌‌شود، از گونه‌ی مدرنیست عام که به طور معمول در میامی یافت می‌‌شود، اجتناب می‌‌کند.



برج موزه هزاره، یکی‌ از چندین طرح طراحی شده توسط معماران که شروع به ریشه دوانیدن در شهر میامی خواهد کرد، در جریان سرمایه گذاری‌ها در املاک و ساختمان تغییراتی ایجاد می‌‌کند که به تنهایی توسط محل آب نماها تا معماری که گران و مجلل می‌‌باشد، تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

یک ساختمان کندویی ۸۳ طبقه‌ای که از ۵۴۰۰ تا ۱۱۰۰۰ فوت مربعی و امکانات رفاهی‌ مانند آسانسور‌های شخصی‌، اتاق‌های رسانه‌ای و کتابخانه‌ها را نمایان می‌‌سازد، ۵ تا ۱۵ میلیون دلار در هر واحد هزینه خواهد داشت.

 امکانات اجتماعی شامل یک سکوی فرود هلیکوپتر، یک عرشه به همراه چندین استخر و آلاچیق، فضاهای تجمع در روی بام، سالن استراحت سیگار، سکوهای آفتابگیر، اتاق‌های بیلیارد و یک مرکز تناسب اندام و یک اتاق تلویزیون خواهد بود.



اتاق همکف، از اجاره‌ای تا فضای تجاری، با هدف جذب فروشگاه‌های گران قیمت و رستوران‌ها در داخل قطعه کنده شده و مرتفع ساختمان را خواهد داشت.

ساکنین توسط یک ورودی با ارتفاع کم که به یک لابی باز و گشاده که طراحی داخل و خارجش با تداومی از مصالح ساده تهیه شده، گذار می‌‌کند.

 اگرچه رنگ پروژه به طور کلی‌ خنثی می‌‌باشد، محدوده هایی برای تاکید طراحی شده تا نقاطی از جلب توجه را توسط طراحی داخلی‌ ساختمان ارائه دهد.

در پایه، سکو به عنوان فضایی اجتماعی در برج عمل خواهد کرد که لنداسکیپی از آب نماها که با استخر ها، کابین‌ها و سناهای بخار در هم بافته شده است.

در پشت بام ساختمان، در طول ساختمان‌های ورزشی، فضاهای تجمع و محوطه‌های ناهارخوری، در میان یک سری از سطوح متناوب تقسیم خواهند شد.

اسکلت بتنی‌ حجیم برج، در حالی‌ که در کنتراستی قوی به همراه سیستم شیشه کاری شده شفاف و ظریف قد علم کرده است، منحنی‌های ظریف در اطراف سیستم دیوار پرده‌ای فرم خواهد گرفت تا یک سری از سکو‌ها و بالکن‌ها را پنهان کند.

این سازه به حرکت در بالای سکو ادامه خواهد داد که با پانل‌های فلزی پیش ساخته بزرگ مفصل بندی شده تا در سطح خیابان روی زمین قرار گیرد در حالی‌ که به طور بصری سازه را به عنوان یک شی‌ ساده به میان خط آسمان متصل می‌‌کند.










برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:برج موزۀ هزارۀ زاها حدید, | 1:41 | نویسنده : محسن موسوی |
 
گروه دیلر اسکافیدو در لس آنجلس در زمینی به مساحت 120000 مترمربع، موزه بسیار زیبایی را طراحی کرده اند. بودجه ای که برای این پروژه اختصاص داده شد بالغ بر 130 میلیون دلار می باشد.
کندوی عسل،الگوی طرح موزه

گروه دیلر اسکافیدو در لس آنجلس در زمینی به مساحت 120000 مترمربع، موزه بسیار زیبایی را طراحی کرده اند. بودجه ای که برای این پروژه اختصاص داده شد بالغ بر 130 میلیون دلار می باشد.

این موزه از سه طبقه تشکیل شده است و کل مجموعه شامل فروشگاه و بخش تجاری، سالن کنفرانس و چند گالری می باشد.

طرح این موزه براساس الگوبرداری از هندسه کندوی عسل انجام شده است. طراحی داخلی این موزه به گونه ای انجام شده است که تمامی بخش ها به راحتی با یکدیگر ارتباط دارد.

پوشش سقف این موزه از متریال ویژه ای ساخته شده است و عمل فیلترینگ را در مقابل نور خورشید انجام می دهد.







برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1393برچسب:کندوی عسل،الگوی طرح موزه, | 1:18 | نویسنده : محسن موسوی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سالم باش