باغ، مفرح فضایی است كه ایرانیان از دیرباز بر ساخت و آبادانی اش همت گماشتند و برای سرسبزی و زیبایی اش تلاش ها كرده اند و زمان های دراز بر طرحش اندیشیده اند.
پردیس ایرانی چیست؟

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 اسفند 1393برچسب:پردیس ایرانی چیست؟, | 16:5 | نویسنده : محسن موسوی |
 
ساختمان مدرسه در بستری سبز بر فراز تپه‌ای بنا شده است. بستر طرح، مستطیلی به ابعاد 170×110 متر است.
معماری مدرسه عالی مدیریت


شناسنامة طرح:
     مــوقعیـــت اثـــر:   تهــــــران
     مساحت بستر طرح:  400‌,22 مترمربع
     مساحت زیـــر‌بنــا:  000‌,7 مترمربع
     نــــــوع ســـــازه:  بتن مسلّح
 


موضوعات مرتبط: ، مجتمع مسکونی ، مدرسه ، ویلایی ، بتن ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 26 اسفند 1393برچسب:معماری مدرسه عالی مدیریت, | 7:4 | نویسنده : محسن موسوی |


معمار: بختیار لطفی (شرکت گروه بختیار ـ مهندسان و معماران مشاور)
موقعیت: تبریز، ایران
تاریخ: ۱۳۹۲ (تاریخ طراحی: ۱۳۹۱)
مساحت: ۲۷۰ مترمربع / حدود ۱۸۰ مترمربع فضای داخلی و حدود ۹۰ مترمربع فضای نیمه‌باز (تراس)
وضعیت: ساخته‌شده
کارفرما: آقای اکرامی
تیم پروژه: محمد سیدرضایی خورمیزی (مدل سه‌بعدی اولیه و ترسیم نقشه‌های مرحله اول)، نفیسه دهقانی (مدل سه‌بعدی تکمیلی، مطالعه مصالح)، مزدک صادقی (تهیه نقشه‌های اجرایی)، رضا مکرم (مشاور سازه)، آرش افشاری (مشاور تاسیسات الکتریکی و نورپردازی)
تیم اجرا: رامتین مددی (مدیریت پیمان و سرپرست اجرا)، امید رامین راد (مهندس کارگاه)، مجید زمانی (ساخت و نصب قطعات چوبی)، هومن علی‌نیا (ساخت و نصب قطعات پلکسی)، اکبر حیدری (ساخت و نصب قطعات فلزی)
عکس: طاهر ساداتی، صمد نوجوان


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 25 اسفند 1393برچسب:کافه‌قنادی رکس / بختیار لطفی, | 1:2 | نویسنده : محسن موسوی |


معمار:
دفتر معماری دیگر (علیرضا تغابنی)
موقعیت: تهران، ایران
تاریخ: ۱۳۹۱
مساحت: ۳۰،۰۰۰ مترمربع
وضعیت: طرح پیشنهادی مسابقه / رتبه سوم
کارفرما: گروه شار
تیم طراحی: علیرضا تغابنی، حمید عباسلو، شهاب‌الدین رمضانی، روح‌الله رسولی
همکاران پروژه: سمانه مظفر، مجید جهانگیری، یگانه قزل‌لو، نوید غفاری
تیم ارائه: سعید فهیمی‌پور، افشین خدابنده‌لو
مشاور منظر: بابک مستوفی صدری


موضوعات مرتبط: مجتمع مسکونی ، خلاقیت ، گوناگون ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 22 اسفند 1393برچسب:مجتمع مسکونی شار / علیرضا تغابنی, | 9:0 | نویسنده : محسن موسوی |
 
مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود / برج های دوقلو
اطلاعات مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود - پروژه برج های دوقلو
کارفرما: شرکت شیوا اطلس
طراح: استودیو سرا [studiosaraa@gmail.com]
گروه طراحی: علی قربانی، علی کشفی، عماد کشفی، پویا قلی زاده، احسان مسعود
رندرینگ: عماد کشفی
ماکت: موسی ربانی
گزینه دوم استودیو سرا: برج های دوقلو

اختصاصی معماری نیوز:بر پایه ملزومات اقلیمی و محرمیت مورد نیاز هر خانه توده ساختمانی مجموعه به دو بلوک شمالی و جنوبی تقسیم شد. مجموعه از دید زیبای دریا در جنوب و کوه در شمال برخوردار است.


برای آنکه هر دو توده ساختمانی دیدهای مناسبی داشته باشند با شکستگی هایی در حجم دو ساختمان این هدف تامین گردید. دور تا دور بنا را نیز تراس هایی برای استفاده از نسیم و دید ساحل و کوه و همچنین جلوگیری از کج باران ها فراگرفته است.


دسترسی های عمودی که شامل دو دستگاه آسانسور و یک پله ایزوله شده هستند، با فاصله های مشخص از یکدیگر قرار گرفته اند؛ به شکلی که در برج کوچکتر دو دسترسی عمودی و در دیگری سه دسترسی عمودی وجود دارد. در هر طبقه پس از دسترسی های عمودی راهروهای عریضی وجود دارد که دسترسسی واحدهای مسکونی را تشکیل می دهد. طول راهروها از ۱۲ متر بیشتر نیست.

سازه ساختمان قابهای بتنی است که در برخی جداره ها به اقتضای فرم بنا تا ۵ درجه کج شده اند. ستونهای داخلی مجموعه که صاف هستند با قطر بیشتر ضعف ستونهای کج را جبران خواهند کرد. گشایش هایی که در Platform اتصال دهنده دو برج قرار گرفته است از صفحات بتنی قطور می باشد که به صورت قوسی بار را به فونداسیون منتقل می کنند.













 

موضوعات مرتبط: ، معماری جهان ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، سازه مدرن وهوشمند ، مجتمع مسکونی ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:مسابقه مجموعه مسکونی نمک آبرود / برج های دوقلو, | 1:59 | نویسنده : محسن موسوی |
 
طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.
رستوران نمك / گروه طراحي امتياز
نام پروژه: رستوران نمک
زير بناي كل پروژه: ١٥٠ متر مربع
تعداد طبقات: ۲ طبقه
محل پروژه: شیراز- خیابان عفیف آباد
طراح: مهندس علیرضا امتیاز
همکارطراح : ساغر خاکدان دلیر
سه بعدی و رندرینگ : فرید محبوبی
گروه طراحی: گروه طراحي امتياز
وب سایت گروه امتیاز: www.emtiazgroup.com
کارفرما: فرهاد فخر پور

اختصاصی معماری نیوز: نمك به عنوان قوي ترين و ايمن ترين عنصر طبيعي با خاصيت گند زدايي جهت طراحي يك رستوران با اهداف معماري سبز مورد توجه گروه طراحي امتياز قرار گرفت.


نمك طبيعي با انتشار يون هاي cl۲ و o۲ هواي پيرامون خود را تصفيه نموده و هواي الوده شهري را به نحوي فيلتر مينمايد.

گروه طراحي امتياز با توجه به قرار گيري معادن نمك طبيعي و درياچه ها در نزديكي پروژه كه از انها نمك تهيه ميشود ، بر آن شد كه كل رستوران را از اشكال مختلف نمك چون پودر ، سنگ و لايه هاي فشرده نمكي بسازد.


طراحي پروژه با تحقيقاتي بر روي نوع مناسب نمك هاي محلي و تركيبات ان با صمغ هاي طبيعي شروع شد و در ادامه طراحي ديواره ها و سقف و پلكان جهت ايجاد نگاهي مدرن به غارهاي نمكي انجام شد.

در طراحي ديواره هاي داخلي و خارجي پروژه ايجاد حس پيوستگي فضايي و ايجاد فضايي مدرن و در عين حال نزديك به طبيعت مد نظر بوده است.


ديواره ها و سكو هاي نشيمن با الهام از لايه بندي غارهاي نمكي و به صورت مدرن طراحي شدند به نحوي كه پاسخگوي مراجعين رستوران و عملكرد هاي خاص آن چون اشپزخانه و كانتر فروش باشد.

طراحي پلكان علاوه بر تمامي نكات اجرايي مي بايست در امتداد ديواره هاي شكل دهنده فضا باشد و امتداد فضاي طبقه پايين را با حركتي پيچشي به طبقه بالا منتقل كند.


كف پله ها و صندلي ها و دستگيره درب ورودي از ذوب قوطي هاي نوشابه المينيومي جمع آوري شده از رستوران هاي پيرامون پروژه ، ريخته گري شدند.

قوطي هاي نوشابه بازيافتي نياز به دماي ذوب پايين تري داشتند و مصرف انرژي را در عمليات ريخته گري كاهش مي داد. كليه ميز ها از سنگ نمك طبيعي و توسط گروه طراحي امتياز ، طراحي و ساخته شدند.


همچنين صندلي ها به صورت اختصاصي براي پروژه طراحي و با المينيوم ريخته گري شدند.
همه اتصالات شيشه ها و دستگيره درب ورودي نيز براي اين پروژه طراحي و ريخته گري شده است.

زير بناي كل پروژه ١٥٠ متر مربع در دو طبقه است.























 

برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:رستوران نمك / گروه طراحي امتياز, | 1:59 | نویسنده : محسن موسوی |
 
شهر نوریچ در شرق انگلستان واقع شده است. این شهر در طول تاریخ تحت تاثیر رمانها و نرمنها بود است و هر کدام از این اقوام آثار تاریخی و فرهنگی‌ متعددی در این شهر به جا گذشته اند. در کنار آثار و هویتِ فرهنگی‌ و تاریخی‌، صنعت نساجی یکی‌ از شاخصه‌های مهم نوریچ است.
پروژه انگلیا اسکور در نوریچ /شرکت معماری کاموری

نام پروژه: انگلیا اسکور در نوریچ 
طراح: شرکت معماری کاموری

اختصاصی معماری نیوز: نوریچ با ۴۰۰۰۰۰ نفر جمعیت یکی‌ از پرجمعیت‌ترین شهرهای شرق انگلستان به شمار می‌‌رود. در سال‌های اخیر کیفیت و نحوه زندگی‌ِ شهروندان این شهر دستخوش تغییرات قابل ملاحظه ای‌ شده است و متعاقب آن، برنامه‌های زیادی برای سرمایه گذاری و توسعه این شهر در نظر گرفته شده است.

سایت پروژه "آنگلیا اسکوئر" در شمال مرکز شهر نوریچ، ما بین ناحیه ای‌ اداری- تجاری و مسکونی واقع شده است. در داخل سایت تعدادی ساختمان قدیمی‌ متروک و نیمه مخروبه قرار دارد که اغلب آنها در دوران پس از جنگ جهانی‌ دوم و ده‌های ۶۰ و ۷۰ میلادی سخته شده اند.

در طول سال‌های اخیر، به علتِ فضای متروک و همچنین چهره نیمه مخروبه این بناها، دید مردم به این ناحیه منفی‌ شده است و به آن به عنوان منطقه ای‌ ناامن نگاه می‌کنند. با توجه به همین مساله اجتماع، هویت بخشیدن و ایجاد روحی‌ تازه در این منطقه، یکی‌ از اصلی‌‌ترین جنبه‌های طراحی این پروژه شد. 

\"\"

تاریخچه، فضای اجتماعی و موقعیت سایت پروژه، تیم‌ مطالعاتی شرکت را بر آن داشت تا تحقیق و برسی‌ کامل و جامعی درباره شرایط تاریخی‌ و فعلی‌ سایت، ناحیه اطراف و شهر نوریچ، انجام دهند. نتیجه این مطالعات به همراه دغدغه‌های شهروندان و شهرداری شهر نوریچ، اهداف زیر را برای طراحی پروژه به همراه داشت:
۱- نفوذ پذیری
۲- خطوط دید به منظر شهری و مرکز شهر
۳- فضای سبز
۴- طراحی فضاهای داخلی‌
۵- هویت فرهنگی‌ و شهری
۶- اتصال مجموعه‌ با مرکز تجاری و اداری هست مرکزی شهر

با توجه به پارامتر‌های بالا، هدف نهایی طراحی این پروژه، رسیدن به مجموعه‌ ای‌ زنده، پویا، دارای هویت و در نهایت مرکز محل ای‌ جدید درنظر گرفته شد؛ مرکزی که با طبیعت و جامعه شهری سازگار و در عین حل مقرون به صرف باشد.

\"\"

طرح پیشنهادی ما، با در نظر گرفتن پیش‌فرض‌های تهیه شده، شامل طراحی راه‌های پیاده درون سایت، یک محور اصلی‌ سبز از شمال غرب به شرق سایت و ساختمانهای مسکونی، تجاری و اداری می‌باشد.

ساختمانهای طراحی شده با توجه به الگوی مسیر راه‌های پیاده و محور سبز طراحی شده اند.

\"\"

مسیر‌های پیاده و نوع طراحی آنها با اهم از پیشینه صنعت نساجی و تار و پود پارچه، منجر به نفوزپزیری هرچه بیشتر این پروژه و در عین حال باز کردن خطوط دید به منظر شهری شده است.

همه این راه‌های پیاده به محور اصلی‌ سبز شرقی‌ - غربی میان سایت وصل میشوند. این محور از شرق به خیابان تجاری قدیمی‌ "مگدلن" ختم میشود. این خیابان در حل حاضر، مرکزیت و خاصیت تجاری قدیمی‌ خود را تا حدودی از دست داده است.

اتصال محور سبز پروژه به این خیابان، در کنار ساختمان‌های تجاری و مرکز خرید طراحی شده در شرق سایت، منجر به احیای این خیابانِ تاریخی‌ نیز خواهد شد. از سمت غرب، این محور به خیابان "کلورت" می‌رسد که خیابانی مسکونی است و مسیر آن در کنار یک پارک عمومی‌ قرار گرفته است.

ساخت و توسعه این پروژه، ۵۳۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری، ۸۱۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های تجاری و ۴۰۰۰۰ متر مربعا از واحد‌های مسکونی را تامین می‌کند. این مجموعه‌ به همراه مسیر‌های پیاده و محور سبز میانی سایت، مرکز محله ای‌ جدید در شهرِ نوریچ به وجود می‌‌آید.

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"

\"\"


موضوعات مرتبط: معماری جهان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:پروژه انگلیا اسکور در نوریچ /شرکت معماری کاموری, | 1:57 | نویسنده : محسن موسوی |
 
از شاهکار جدید معماری زاها حدید به ارتفاع ۲۱۵ متر به نام برج موزه هزاره در مرکز تجاری شهر میامی، پرده برداری شد.
برج موزۀ هزارۀ زاها حدید

 از شاهکار جدید معماری زاها حدید به ارتفاع ۲۱۵ متر به نام برج موزه هزاره در مرکز تجاری شهر میامی، پرده برداری شد.

 این برج به عنوان اولین آسمانخراش طراحی شده توسط زاها حدید، زینت بخش خط آسمان نیمکره غربی می‌‌باشد.

 این برج ۶۰ طبقه که دارای چند مالک می‌‌باشد، نقشه برج را با اسکلت بتنی‌ برجسته‌ای می‌‌پوشاند.

زاها حدید در روزنامه وال استریت این برج را اینگونه توصیف کرد:  این برج با توجه به اینکه چگونه سازه آشکار می‌‌شود، از گونه‌ی مدرنیست عام که به طور معمول در میامی یافت می‌‌شود، اجتناب می‌‌کند.



برج موزه هزاره، یکی‌ از چندین طرح طراحی شده توسط معماران که شروع به ریشه دوانیدن در شهر میامی خواهد کرد، در جریان سرمایه گذاری‌ها در املاک و ساختمان تغییراتی ایجاد می‌‌کند که به تنهایی توسط محل آب نماها تا معماری که گران و مجلل می‌‌باشد، تحت تاثیر قرار می‌‌دهد.

یک ساختمان کندویی ۸۳ طبقه‌ای که از ۵۴۰۰ تا ۱۱۰۰۰ فوت مربعی و امکانات رفاهی‌ مانند آسانسور‌های شخصی‌، اتاق‌های رسانه‌ای و کتابخانه‌ها را نمایان می‌‌سازد، ۵ تا ۱۵ میلیون دلار در هر واحد هزینه خواهد داشت.

 امکانات اجتماعی شامل یک سکوی فرود هلیکوپتر، یک عرشه به همراه چندین استخر و آلاچیق، فضاهای تجمع در روی بام، سالن استراحت سیگار، سکوهای آفتابگیر، اتاق‌های بیلیارد و یک مرکز تناسب اندام و یک اتاق تلویزیون خواهد بود.



اتاق همکف، از اجاره‌ای تا فضای تجاری، با هدف جذب فروشگاه‌های گران قیمت و رستوران‌ها در داخل قطعه کنده شده و مرتفع ساختمان را خواهد داشت.

ساکنین توسط یک ورودی با ارتفاع کم که به یک لابی باز و گشاده که طراحی داخل و خارجش با تداومی از مصالح ساده تهیه شده، گذار می‌‌کند.

 اگرچه رنگ پروژه به طور کلی‌ خنثی می‌‌باشد، محدوده هایی برای تاکید طراحی شده تا نقاطی از جلب توجه را توسط طراحی داخلی‌ ساختمان ارائه دهد.

در پایه، سکو به عنوان فضایی اجتماعی در برج عمل خواهد کرد که لنداسکیپی از آب نماها که با استخر ها، کابین‌ها و سناهای بخار در هم بافته شده است.

در پشت بام ساختمان، در طول ساختمان‌های ورزشی، فضاهای تجمع و محوطه‌های ناهارخوری، در میان یک سری از سطوح متناوب تقسیم خواهند شد.

اسکلت بتنی‌ حجیم برج، در حالی‌ که در کنتراستی قوی به همراه سیستم شیشه کاری شده شفاف و ظریف قد علم کرده است، منحنی‌های ظریف در اطراف سیستم دیوار پرده‌ای فرم خواهد گرفت تا یک سری از سکو‌ها و بالکن‌ها را پنهان کند.

این سازه به حرکت در بالای سکو ادامه خواهد داد که با پانل‌های فلزی پیش ساخته بزرگ مفصل بندی شده تا در سطح خیابان روی زمین قرار گیرد در حالی‌ که به طور بصری سازه را به عنوان یک شی‌ ساده به میان خط آسمان متصل می‌‌کند.










برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 24 اسفند 1393برچسب:برج موزۀ هزارۀ زاها حدید, | 1:41 | نویسنده : محسن موسوی |
 
گروه دیلر اسکافیدو در لس آنجلس در زمینی به مساحت 120000 مترمربع، موزه بسیار زیبایی را طراحی کرده اند. بودجه ای که برای این پروژه اختصاص داده شد بالغ بر 130 میلیون دلار می باشد.
کندوی عسل،الگوی طرح موزه

گروه دیلر اسکافیدو در لس آنجلس در زمینی به مساحت 120000 مترمربع، موزه بسیار زیبایی را طراحی کرده اند. بودجه ای که برای این پروژه اختصاص داده شد بالغ بر 130 میلیون دلار می باشد.

این موزه از سه طبقه تشکیل شده است و کل مجموعه شامل فروشگاه و بخش تجاری، سالن کنفرانس و چند گالری می باشد.

طرح این موزه براساس الگوبرداری از هندسه کندوی عسل انجام شده است. طراحی داخلی این موزه به گونه ای انجام شده است که تمامی بخش ها به راحتی با یکدیگر ارتباط دارد.

پوشش سقف این موزه از متریال ویژه ای ساخته شده است و عمل فیلترینگ را در مقابل نور خورشید انجام می دهد.







برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1393برچسب:کندوی عسل،الگوی طرح موزه, | 1:18 | نویسنده : محسن موسوی |
موزه هنر یومینجان
موزه هنر یومینجان توسط گروه معماری "پی زو" طراحی و در شهر سیچوان کشور چین و در کنار رودخانه زیبای "شی هنگ" واقع شده است.
موزه هنر یومینجان

موزه هنر یومینجان توسط گروه معماری "پی زو" طراحی و در شهر سیچوان کشور چین و در کنار رودخانه زیبای "شی هنگ" واقع شده است.
در طراحی سازه این موزه، از سنگریزه های داخل رودخانه و همچنین فرم طبیعت الگوبرداری شده است. فرم اصلی معماری در این سازه، فرم ارگانیک است و سعی شده که به نوعی به ارتباط بین انسان و طبیعت اشاره شود.

ترکیب تکنولوژی و طبیعت، رویا و واقعیت و انتقال حس آرامش که با استفاده از رنگ سفید در تمام بدنه و طراحی داخلی موزه انجام شده است، از ویژگی های خاص این بنا است.

متریال اصلی در این سازه، یک نوع فلز بسیار سبک است.

انتقال نور از محیط بیرون به داخل توسط حفره های منظم دایره ای انجام می شود. ترکیب نور و رنگ سفید، فضای بسیار دل انگیزی را در این سازه ایجاد می کند.












برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 22 اسفند 1393برچسب:موزه هنر یومینجان, | 1:17 | نویسنده : محسن موسوی |

موزه تصویر و صدا در ریو دو ژانیرو + فیلم
این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.
 موزه تصویر و صدا در ریو دو ژانیرو + فیلم

دیلر1 ، اسکافیدو2 و رنفرو3 موزه ای مدرن را در شهر ریو دوژانیرو4 ی برزیل طراحی كرده اند. این پروژه در سال 2011 به اتمام خواهد رسید. مصاحبه ویدیویی ریکاردو اسکوفیدو ، الیزابت دیلر و چارلز رنفرو در رابطه با طرح معماری این موزه موجود است.

روبرتو بورله مارکس طراحی معماری این موزه را با الهام گیری از فضای ساحلی کوپاکابانا5 ، خط ساحلی ، مناظر کوهستانی اطراف و گردشگاه های زیبای ساحلی آن انجام داده است.

ساختمان این موزه نیز در این منطقه گردشگاهی و در مسیر بلواری مستقیم و جدید واقع شده كه در آن به تدریج محوطه هایی سربسته و باز و شعبه هایی از گالری ها، اجرای برنامه های آموزشی، و مكان هایی برای استراحت و سرگرمی افراد به چشم می خورد.

این بلوارتفریحی به خیابانی منتهی می شود كه ساختمانهای آن محل برگزاری برنامه های تفریحی است. ساختمان این موزه مكانی برای مشاهده شهراز منظری جدید است. تصویر پانورامایی آن قبلا در هتل ها و رستورانها در معرض دید گردشگران قرار داشت، هم اكنون شاید بدلیل رعایت مسائل امنیتی، نمایش تصویرمركزی موزه برای بسیاری از ساکنین ممنوع است .



نمایش فیلم











------------------------------------------------------------
پی نوشت:

1- Diller
scofido -2
Renfro -3
Rio de Janeiro -4
Copacabana -5





برچسب‌ها:

تاريخ : یک شنبه 23 اسفند 1393برچسب:, | 1:16 | نویسنده : محسن موسوی |
 
فضای‌بیرونی موزه ماکسی آدم را یاد کارهای فرانک گهری،‌ معمار مشهور معاصر می‌اندازد؛ ‌همان جسارت در به‌نمایش درآوردن فضاهای غریب و همان تأثیری که در زیباتر شدن شهر دارند.
موزه ملی ماکسی

برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 21 اسفند 1393برچسب:موزه ملی ماکسی, | 1:11 | نویسنده : محسن موسوی |
 
عمارت کلاه‌فرنگی گروه معماری زاها حدید، جنبه‌های رسمی را با برنامه‌ریزی تاریخی شهری برنهام ادغام می‌کند.
عمارت کلاه‌فرنگی برنهام/ زاها حدید

موضوعات مرتبط: معماری جهان ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1393برچسب:عمارت کلاه‌فرنگی برنهام/ زاها حدید, | 1:3 | نویسنده : محسن موسوی |
 
این آپارتمان در شرق ملبورن بر روی کارخانه تولید روغن سابق قرار گرفته که دیوارها درون این خانه خمیده شده و به هم همگرا می شوند.
آپارتمان مسکونی در ملبورن

موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 20 اسفند 1393برچسب:آپارتمان مسکونی در ملبورن, | 1:1 | نویسنده : محسن موسوی |

 
خانه اوریگامی در استان Mie Prefecture ژاپن با یک فکر خلاقانه برای مقاومت در برابر فشار باد و زلزله مورد تصور واقع شده و برای یک زوج جوان تازه ازدواج کرده ساخته شده است.
خانه اوریگامی در ژاپن

موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : یک شنبه 19 اسفند 1393برچسب:خانه اوریگامی در ژاپن, | 6:59 | نویسنده : محسن موسوی |
 
مشتری خواهان خانه ای مدرن و امروزی بود که فقط مکانی برای زندگی نباشد بلکه در سطوح مختلف فضاهایی برای کار و سرگرمی داشته باشد. هم چنین خواستار محوطه سازی برای خانه بودند به نحوی که در همه سطوح به صورت افقی و عمودی با خانه در ارتباط باشد.
ساخت خانه ای مدرن و امروزی در دهلی نو

موضوعات مرتبط: ویلایی ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:ساخت خانه ای مدرن و امروزی در دهلی نو, | 23:55 | نویسنده : محسن موسوی |
تاريخ : شنبه 18 اسفند 1393برچسب:خانه صخره ای دریاچه تاهُیی, | 5:53 | نویسنده : محسن موسوی |
این استخر از زمین بیرون آمده طوری که به دیواره شیشه ای‌ اجازه می دهد که دید‌های داخلی‌ و خارجی خلق شوند.
خانۀ devoto، خانه ای با استخری زیبا و خارق العاده

 خانه devoto توسط دفتر معماری آندره رمی در ابعاد ۱۸*۲۴ متر در میان دو بنای موجود، طراحی‌ شده است.

 به منظور ایجاد مقداری محرمیت، این خانه دید هایی داخلی‌ را بیشتر از دید‌های خارجی به نمایش می‌گذارد.

نشیمن، آشپز خانه و ناهار خوری، باغی‌ را به معرض نمایش می گذارند که به تمامی‌ احجام در خانه نفوذ می‌کند.

 اتاق‌های خواب در سمت شرق قرار گرفته طوری که به قلب خانه که همان باغ است، دید دارد. استخر شنا مشخصه‌ی جالب این پروژه می‌باشد. این استخر از زمین بیرون آمده طوری که به دیواره شیشه ای‌ اجازه می دهد که دید‌های داخلی‌ و خارجی خلق شوند؛ دید هایی از نقاط متفاوت خانه و نقاط مهم خارج خانه.


موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 اسفند 1393برچسب:خانۀ devoto، خانه ای با استخری زیبا و خارق العاده, | 1:52 | نویسنده : محسن موسوی |
 
این مجتمع در سایتی تپه ای‌ قرار گرفته که اجازه میدهد بیشتر ابعاد جمع و جورش توسط تراس‌های خلاقانه ای‌، فضا‌های داخل و خارج را با هم ترکیب کند.
خانه ای در دامنه کوه

مجتمع مسکونی (اقامتگاه) villacasa در واشنگتن در همسایگی لوس آنجلس توسط دفتر بین المللی معماری space طراحی‌ شده است.

این مجتمع در سایتی تپه ای‌ قرار گرفته که اجازه میدهد بیشتر ابعاد جمع و جورش توسط تراس‌های خلاقانه ای‌، فضا‌های داخل و خارج را با هم ترکیب کند.

یک استخر طولی کوچک که در انتهای شیب قرار گرفته، نقش دیوار حائل را بازی‌ می‌کند و همچنین به خانه اجازه میدهد تا بیشترین ارتباط‌ها را با فضاهای خارجی همجوار در طبقه همکف دارا باشد.

در طبقات بالا، فضاهای حمام و خواب به صورت استراتژیکی قرار گرفته اند تا هم محرمیت و هم دید های به دره را به حداکثر برساند.


موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 اسفند 1393برچسب:, | 23:51 | نویسنده : محسن موسوی |
 
در طراحی این خانه قصد بر این بود که مرزهای بین درون و بیرون یک عمارت در فضای شهری هرچه بیشتر کمرنگ شود.کانسپت این خانه نمایشی از تغییر شکل طراحی فضای داخلی به سبک شرقی و زیبایی شناختی غربی است.
خانه ای با دو حیاط

موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:خانه ای با دو حیاط, | 23:49 | نویسنده : محسن موسوی |

فرهنگسرای‌ نیاوران در سال 1356 ، با مساحت 25000 مترمربع ساخته و افتتاح شد. کامران دیبا معمار و طراح فضای فرهنگسرا‌ بوده که هم‌زمان موزه هنرهای معاصر و پارک شفق را نیز طراحی و اجرا کرده است‌.

 


موضوعات مرتبط: 3d max ، انسان طبیعت معماری ، فرهنگسرا ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 3 اسفند 1393برچسب:فرهنگسرای نیاوران, | 2:43 | نویسنده : محسن موسوی |
 















برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 22 اسفند 1393برچسب:تصاویری از آینه های مدرن و خلاقانه, | 15:6 | نویسنده : محسن موسوی |
 

 

 

 اتاق تلوزیون فضایی از خانه است که اعضای خانواده دور هم جمع می شوند، تلوزیون می بینند و با هم وقت می گذرانند. از این رو باید به صورتی طراحی شود که راحتی و سرگرمی را به طور همزمان تامین کند. بدین منظور به دیزاین های فوق العاده زیر نگاهی بیندازید.

1ـ یک اتاق تلوزیون خوب خاکستری و مشکی:

 

 

2ـ شیک و طبیعی:

 

 

3ـ طراحی به سبک انبار:

 

 

4ـ یک اتاق تلوزیون با نور سقفی و پنجره:

 

 

5ـ یک اتاق تلوزیون با دیوار خاکستری و صندلی های راحت:

 

 

6ـ یک نشیمن آبی ملایم و سفید:

 

 

7ـ یک اتاق مدرن با سقف گنبدی شیشه ای:

 

 

8ـاتاق تلوزیونی که ثابت می کند زیبایی در سادگی است:

 

 

9ـ شاد و شاداب:

 

 

 

10ـ یک اتاق تلوزیون بی نظیر با تم زیر آب:


موضوعات مرتبط: ، شیت دستی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : سه شنبه 28 اسفند 1393برچسب:10 اتاق تلوزیون دیدنی که می تواند به شما انگیزه دهد, | 15:1 | نویسنده : محسن موسوی |

آشپزخانه مكانی مناسب برای رفع خستگی
در خیلی از مجلات مربوط به وضع خانه‌ها و اتاق‌های آن، آشپزخانه را در صورتی مناسب می‌دانند كه به محیط بیرون راه داشته باشد. در یك آشپزخانه، صندلی، میز و نیمكت‌ها فرصتی را برای افراد خانواده فراهم می‌كنند تا رفع خستگی بنمایند.

1- نیمكت‌هایی با پارچه قرمز




موضوعات مرتبط: دکوراسیون داخلی ، 3d max ، پروژه معماری ، مجتمع مسکونی ، ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1393برچسب:چند نمونه اشپزخانه و نكاتي در مورد طراحي این فضا, | 14:34 | نویسنده : محسن موسوی |

ستودیوی معماری Hiroshi Nakamura & NA «خانه شیشه‌ای نوری» را در هیروشیمای ژاپن طراحی کرده که ساکنان را از دیده‌شدن مصون نگه می‌دارد، درعین حال، امکان تماشای نماها و نور آفتاب را به آن‌ها از درون ساختمان می‌دهد.
بلوک‌های شیشه‌ای ظریف در ساختار این خانه به کار رفته و فرایند ریخته‌گری پیچیده‌ای برای خلق نمای 13 تنی طی شده که حیاط مملو از درخت بیرون را به رخ کشانده و برای جهان خارج شبیه یک آبشار سوسوزننده به نظر می‌رسد.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  00.jpg
مشاهده: 9
حجم:  19.8 کیلو بایت


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1393برچسب:طراحی خانه نوری با 6 هزار آجر شیشه‌ای, | 14:31 | نویسنده : محسن موسوی |

این آپارتمان در طبقه همکف یک ساختمان متعلق به قرن گذشته در منطقه مرکزی Timisoara-بخش ساختمان های محافظت شده – در رومانی قرار گرفته و توسط استودیو Parasite طراحی شده است . مالک – یک طرفدار جاز- خواستار یک آپارتمان زیبا و انعطاف پذیر با استانداردهای بالا و محیط های وسیع چند منظوره در فضای زندگی بود .


موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، تاسیسات ، پروژه معماری ، مجتمع مسکونی ، مدرسه ، ویلایی ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 18 اسفند 1393برچسب:آپارتمان سفید از استودیو پارازیت؛ نوْپلاستیسیزم در خوانشی نو, | 1:54 | نویسنده : محسن موسوی |

معماران زاها حدید ویلایی زیبا برای سایتی مشرف به شهر تاریخی دابرونیک Dubrovnik در کرواسی ( 300 تا900 متر بالاتر از سطح دریا ) طراحی کرده اند .


موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، ویلایی ، تکنولوژی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 اسفند 1393برچسب: ویلا و زمین گلف , کرواسی , زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا, | 20:51 | نویسنده : محسن موسوی |

 



 پروژه طراحی محل کار ویکی لیکس در مساحت 1200 متر مربع در محل پیشین یک پناهگاه ضد اتمی واقع شده است، مکانی خارق العاده، 30 متر زیر صخره های گرانیتی ویتا برگ پارک استکهلم.

 کارفرمای طرح ویکی لیکس است، نقطه اغاز پروژه برای طراحان با تبیین صخره در جای گاه ارگانیسمی حیات بخش شکل گرفته؛ چرا که انسان ها در صورت بندیی تاریخی در این دنیای غریب و زیرزمینی جمع می شدند تا عناصر و پایه های حیات شان هم چون نور، گیاه، اب و تکنلژی را از زمین دریافت کنند.



اما آن چه در این پروژه جالب می نماید، ماهیت تضاد میان انسان و فضاهاست. پروژه بر اساس تضادهایی عمیق شکل گرفته است.
تضادهایی میان اتاق هایی که صخره ها در ان نقش غالب را ایفا می کنند. اتاق هایی که در ان انسان به حاشیه رانده شده و فضاهایی که انسان در ان بر همه چیز کنترل دارد.

 انتخاب نوع نورپردازی نیز از دیگر حوزه های درگیر کننده پروژه بوده است، اما آن چه به مثابه فهمی غالب بر این مسئله سایه افکنده تلاش طراحان برای تحقق تنوع حداکثری می باشد، چرا که در یک چنین وضعیت به لحاظ فضایی بسته، آن چه بیش از همه به وقوع می پیوندد فقدان درکِ گذرِ زمان است.

نورپردازی تلاش می کند بر ضدِ زمان بودن پروژه فائق آید، ان چه در این میان به کمک معماران امده است فیلم های علمی تخیلی ایی همچون سایلنت رانینگ می باشد.



به طور کلی پروژه را می توان در پنج مرحله صورت بندی نمود:

  • ترسیم نقشه
  • تخریب بخش های اداری پیشین و منفجر کردن صخره در راستای ایجاد فضاهای بیشتر
  • تقویت سازه ایی غار به کمک بتن مصلح
  • تامین الزامات فنی پروژه
  • اجرای تزیینات، مبلمان و اتمام نقاشی



آن گونه که از مستندات طرح بر می آید کارفرمای طرح؛ جولیان آسانژ بصیرتی ویژه نسبت به کلیت پروژه داشته چه طرح اولیه و چه طرح نهایی که به تبع الزامات و محدودیت های اجرایی تا اندازه ایی تغییر کرده است.



 آن گونه که طراحان می گویند وجود چنین نگاه عملکردگرایانه ایی در کنار فهم عمیق از وضعیت و ارتباط واضح و افقی میان تمام بخش های طراحی امکان اتمام پروژه را فراهم اورده است.



ان گونه که البرت فرانس لانُرد معمار مجموعه می گوید: هیچ چیز هیجان برانگیز تر از کار کردن بر روی فضایی نیست که در گام اول حتی یک درجه ازادی هم در اختیارت نمی گذارد، حال ان که ان چه اکنون محقق گردیده صحن بزرگی است که به هیچ وجه نمی توان ان را شبیه فضاهای سنتی محدود به سطوح دانست، چرا که محصول نهایی خلایی است حادث بر توده سنگین و ضد فضای سنگی.





موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، انسان طبیعت معماری ، تاسیسات ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 16 اسفند 1393برچسب:دفتر اداری ویکی لیکس , درون پناهگاه ضد اتمی , | 13:47 | نویسنده : محسن موسوی |
 

بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد

گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند.

گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند. این بوتیک با طرحی جسورانه اجرا شده است و در ادامه طراحی بوتیک های زنجیره ای در شهر های ادینبورگ، کاردیف و لیورپول انگلستان اجرا شده است.

بوتیک مقوایی از تعداد زیادی پانل های مدولار لوله ای از جنس مقوا تشکیل شده است. این طرح، فضای انعطاف پذیری را در بوتیک ایجاد کرده است.

این بوتیک، فضایی الهام بخش را برای به نمایش گذاشتن مجموعه های خصوصی و تجاری به وجود آورده است. بوتیک مقوایی در روزهای اول پس از افتتاح، مورد استقبال گسترده شهروندان لندنی قرار گرفته است و به یکی از نقاط مهم در خیابان آکسفورد تبدیل شده است.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز

موضوعات مرتبط: شیت ، معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 اسفند 1393برچسب:بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد , | 1:47 | نویسنده : محسن موسوی |
 
 
 
 
 
 
 

مارک زاگر Mark Zuckerberg بنیانگزار 28 ساله فیس بوک،طراحی مرکز اداری جدید این شرکت را در اطراف سانفرانسیسکو،کالیفورنیا،به فرانک گری سپرده است.ساختمان مرکزی کنونی ،فیس بوک شرقی،گسترده شده و بخش غربی آن به شکلی لوکس و کاملا مدرن،متغیر از پلانی باز،تلالرهای طاقدار و باغچه بام به آن افزوده خواهد شد. اتاق بزرگی که از سبک طراحی گری بیرون آمده سیستمی ایجاد می کند که در آن کارکنان مانند دسته ای ماهی در میان فضاهای کرو به فعالیت پرداخته و محیط 420000 فوت مربعی را سازماندهی می کنند. کارکنان فیس بوک در زمان استراحت می توانند به کافه تراس بیرونی رفته،سوشی یا کباب بخورند،یا در محوطه با همکاران خود،خود را سرگرم کنند و یا از نردبان چوبی بالا رفته و به باغچه بامها برسند.این مجموعه در سال 2013 شروع به کار خواهد کرد.

 

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک


موضوعات مرتبط: معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، تاسیسات ، سازه مدرن وهوشمند ، پروژه معماری ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 اسفند 1393برچسب:ساختمان جدید فیس بوک؛فرانک گری, | 9:45 | نویسنده : محسن موسوی |
 



آپارتمان به گونه‌ای باید باشد گویی نور تمام آن را فرا گرفته است. بدین منظور، دیوارها حذف شدند و و فضای ایوان خارجی با فضای داخل یکی شد.



معمار: FARM
مکان: Joo Chiat Ln، سنگاپور
تیم طراحی: Torrance Goh، Peter Sim، Hong Weiming
سال اجرای پروژه: 2011
عکس: Jeremy San TzerNing




تصور اینکه این آپارتمان در گذشته چرک و تیره بوده مشکل است؛ اما مالکان جدید پتانسیل آپارتمان را همانند ما دریافتند. این بنا در طبقه دوم مغازه‌ای در منطقه زیبای JooChiat قرار گرفته و ما قصد داشتیم آن را با زبان طراحی محلی احیا نموده و به مفهومی از انبار شیک صنعتی برسانیم.

در ابتدای کار، ما از اهمیت نور و نورپردازی به داخل بنا آگاه بودیم. آپارتمان به گونه‌ای باید باشد گویی نور تمام آن را فرا گرفته است. بدین منظور، دیوارها حذف شدند و و فضای ایوان خارجی با فضای داخل یکی شد. شیشه‌ای با قاب چوبی به عنوان در کشویی برای افزایش نفوذ نور و همچنین بادگیرهایی نیز بر روی سقف برای نفوذ نور بیشتر به اتاق خواب نیم‌طبقه ساخته شد.



احساس صنعتی از استفاده محتاطانه و حساس از مصالح ساختمانی و ابداع مجدد لغات و استفاده‌شان است. با ایده گرفتن از بلوک‌های تهویه بتنی که در ساختمان‌های قدیمی یافت می‌شود، طرح نمای داخلی را سفارش دادیم. این الگو مجدداً مورد بررسی و تغییر قرار گرفت و نتیجه آن صفحه برش خورده لیزری برای درب تاشو بود.

گچ خانه نیز برداشته شد تا فقط آجرهای خاکی باقی بمانند. اما خیلی هم بد نشد! حال، آجرها حکم بلوک‌های اصلی ساختمان را دارند و ما قفسه‌بندی ممتد دیواری با ساختار و قاب‌بندی مشابه به وجود آوردیم.
مشخصه کلیدی داخل ساختمان، راه‌پله مارپیچ فلزی با نرده‌ای به شکل آجر است که با اسپری به رنگ سفید براق رنگ شده است.















موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، پروژه معماری ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 10 اسفند 1393برچسب:اتاق زیرشیروانی آجری, | 6:45 | نویسنده : محسن موسوی |

شهرهای 100 سال آینده

 عکس هایی از پروژه جدید شهر شناور دبی

ایده ساخت شهرهای شناور چیز جدیدی نیست و مدتی است که ذهن بشر امروز را مشغول خود ساخته است، افزایش جمعیت دنیا و کمبود زمین برای سکونت و هزاران عامل دیگر باعث و بانی چنین طراحی‌ها و ایده‌ها می‌باشد، این ایده که Lilypad نام دارد توسط Vincent Callebaut طراحی شده است شهری شناور می‌باشد که چشم‌ها را خیره می‌سازد.



طراحی مدرن و زیبای آن واقعا دلفریب است، گنجایش این شهر شناور 50,000 خانه می‌باشد که شهری است برای سال 2100، انرژی این شهر از طریق انرژی خورشیدی تامین می‌شود و شهری سبز است و سوخت‌ها در آن جایی ندارند








در صورت تمایل به ادامه مطلب توجه فرمایید.


برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 17 اسفند 1393برچسب:شهرهای 100 سال آینده , | 1:44 | نویسنده : محسن موسوی |

دفتر بانک Pko توسط گروه طراحی"رابرت ماکوت" طراحی و اجراشده است. این دفتر، با طراحی بسیار متفاوت نسبت به دفاتر دیگر این بانک ایجادشده است.

معمار و طراح لهستانی این بانک، با کنار هم قرار دادن رنگ های سفید،مشکی و طلایی،به دنبال ایجاد یک فضای لوکس و چشمگیر بوده است و رنگ متریال موجود در دیوار،مبلمان و سیستم نورپردازی در هماهنگی مناسبی با یکدیگر ایجادشده است. یکی از جالب ترین ویژگی های این بانک،دیوار سه بعدی در پشت میز اصلی می باشد.

 طراح برای خلق این دیوار از طراحی پارامتریک و قدرت نرم افزار بهره برده است. این دیوار از یک ساختار پیچیده و شبکه های ظریف متشکل از خطوط همگرا در یک نقطه انتزاعی به وجودآمده است. یکی از کاربردهای کامپیوتر در معماری، در زمینه طراحی هندسه و نیز اجرای سطوح پیچیده است.


موضوعات مرتبط: فتوشاپ ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، تاسیسات ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 9 اسفند 1393برچسب:دفتر بانک Pko, | 1:43 | نویسنده : محسن موسوی |
زاها حدید با اولین پروژه‌اش در نیویورک به جمع طراحان نقوش معماری خط آسمان بالای شهر نیویورک پیوست.
رو نمایی از کندوی مجلل زاها حدید

موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، تاسیسات ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 اسفند 1393برچسب:کندوی مجلل زاها حدید, | 14:42 | نویسنده : محسن موسوی |

 

 


 


 

کتابخانه Vennesla در کشور نروژ واقع شده است. این کتابخانه توسط گروه معماری Helen+Hard طراحی و اجرا شده است. ساختمان این کتابخانه با الگوبرداری از ساختار بدن نهنگ طراحی شده است.

فرم قوسی و 27 استخوان بندی چوبی نیز در همین راستا طرح شده است. در طراحی داخلی این کتابخانه از قطعات پیش ساخته چوبی استفاده شده است.

این ساختمان از بخش هایی شامل مخزن کتب، سالن مطالعه، کافی شاپ، سالن استراحت و بخش اداری تشکیل شده است. برای تامین روشنایی این مجموعه، به شیوه ای عمل شده است که علاوه بر بهره گیری از حداکثر نور در طول روز، از سیستم روشنایی بهینه نیز استفاده شده است.

مبلمان مطالعه در این کتابخانه بسیار مبتکرانه طراحی شده است و ضمن فراهم کردن محیطی مناسب برای مطالعه، محلی نیز برای استراحت در نظر گرفته شده است.





موضوعات مرتبط: شیت دستی ، معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، پروژه معماری ، کتابخانه ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 8 اسفند 1393برچسب:کتابخانه Vennesla , | 11:40 | نویسنده : محسن موسوی |
هدف از بازسازی خانه، خلق فضای نشیمن و یک نهارخوری تازه بوده است.
پیوند الوارهای چوبی در فضای خانه








موضوعات مرتبط: شیت ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 8 اسفند 1393برچسب:پیوند الوارهای چوبی در فضای خانه, | 15:39 | نویسنده : محسن موسوی |
 

 این گروه بر روی روش های نوآورانه فضای کار و محیط های پربازده در حمایت از کاربران و کارمندان فعالیت می کنند. شرکت YNNO یک شرکت مشاور است و به دلیل اینکه بیشترین زمان کاری را در ارتباط با مشتری در دفتر صرف می کنند، نیازمند فضایی بودند که در آن، فضای ارتباطات و شبکه های مشاوره به خوبی فعالیت کنند.

 در این فضا، پارتیشن های چوبی به شکل اتاقک طراحی شده است که علاوه بر فضای کار و گفتگو، فضای ذخیره سازی و قفسه بندی را نیز شامل می شود.
این سازه های چوبی، فضاهای کاری ارگونومیک را با بهره گیری از نور ایجاد می کنند. در این طراحی، اتاقک های گفتگو برای حداکثر هشت نفر تعبیه شده است که این افراد می توانند در یک فضای بهینه بر روی پروژه ها کار کنند. بهره گیری از نور در طراحی بسیار مورد اهمیت قرار گرفته است و و جلسات مهم در فضایی کاملا ویژه برگزار می شود.

در سیستم نورپردازی این مجموعه از شیشه های رنگارنگ استفاده شده است.


موضوعات مرتبط: فتوشاپ ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 اسفند 1393برچسب:فضای کاری ارگونومیک , | 10:37 | نویسنده : محسن موسوی |


سرپرست اجرای این پروژه می گوید: یک محصول خوب باید در یک فضای مناسب عرضه شود و معماری با توانایی های بی شمارش، راهکارهای بسیار خوبی را برای تجارت محصولات مختلف ارائه می کند.

بوتیک MAX & Co توسط گروه معماری Duccio Grassi Architects در هنگ کنگ طراحی شده است. این بوتیک در فضایی به مساحت 157 مترمربع اجرا شده است و در سال 2011 افتتاح و به بهره برداری رسیده است.

بوتیک MAX & Co به سفارش گروه MAX Mara Fashion طراحی شده است. سرپرست اجرای این پروژه می گوید: یک محصول خوب باید در یک فضای مناسب عرضه شود و معماری با توانایی های بی شمارش، راهکارهای بسیار خوبی را برای تجارت محصولات مختلف ارائه می کند.


موضوعات مرتبط: فتوشاپ ، معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، پروژه معماری ، کتابخانه ، فرهنگسرا ، مجتمع تجاری ، مجتمع اداری ، بیمارستان ، مدرسه ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 7 اسفند 1393برچسب:بوتیک MAX & Co , | 4:34 | نویسنده : محسن موسوی |
تاريخ : جمعه 6 اسفند 1393برچسب:خانه بسیار لوکس در زعفرانیه تهران, | 8:32 | نویسنده : محسن موسوی |
تاريخ : جمعه 6 اسفند 1393برچسب:استراحتگاهی در یک پاساژ, | 9:29 | نویسنده : محسن موسوی |

.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سالم باش