این مجتمع در سایتی تپه ای‌ قرار گرفته که اجازه میدهد بیشتر ابعاد جمع و جورش توسط تراس‌های خلاقانه ای‌، فضا‌های داخل و خارج را با هم ترکیب کند.
خانه ای در دامنه کوه

مجتمع مسکونی (اقامتگاه) villacasa در واشنگتن در همسایگی لوس آنجلس توسط دفتر بین المللی معماری space طراحی‌ شده است.

این مجتمع در سایتی تپه ای‌ قرار گرفته که اجازه میدهد بیشتر ابعاد جمع و جورش توسط تراس‌های خلاقانه ای‌، فضا‌های داخل و خارج را با هم ترکیب کند.

یک استخر طولی کوچک که در انتهای شیب قرار گرفته، نقش دیوار حائل را بازی‌ می‌کند و همچنین به خانه اجازه میدهد تا بیشترین ارتباط‌ها را با فضاهای خارجی همجوار در طبقه همکف دارا باشد.

در طبقات بالا، فضاهای حمام و خواب به صورت استراتژیکی قرار گرفته اند تا هم محرمیت و هم دید های به دره را به حداکثر برساند.


موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 اسفند 1393برچسب:, | 23:51 | نویسنده : محسن موسوی |

آشپزخانه مكانی مناسب برای رفع خستگی
در خیلی از مجلات مربوط به وضع خانه‌ها و اتاق‌های آن، آشپزخانه را در صورتی مناسب می‌دانند كه به محیط بیرون راه داشته باشد. در یك آشپزخانه، صندلی، میز و نیمكت‌ها فرصتی را برای افراد خانواده فراهم می‌كنند تا رفع خستگی بنمایند.

1- نیمكت‌هایی با پارچه قرمز




موضوعات مرتبط: دکوراسیون داخلی ، 3d max ، پروژه معماری ، مجتمع مسکونی ، ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 17 اسفند 1393برچسب:چند نمونه اشپزخانه و نكاتي در مورد طراحي این فضا, | 14:34 | نویسنده : محسن موسوی |
این استخر از زمین بیرون آمده طوری که به دیواره شیشه ای‌ اجازه می دهد که دید‌های داخلی‌ و خارجی خلق شوند.
خانۀ devoto، خانه ای با استخری زیبا و خارق العاده

 خانه devoto توسط دفتر معماری آندره رمی در ابعاد ۱۸*۲۴ متر در میان دو بنای موجود، طراحی‌ شده است.

 به منظور ایجاد مقداری محرمیت، این خانه دید هایی داخلی‌ را بیشتر از دید‌های خارجی به نمایش می‌گذارد.

نشیمن، آشپز خانه و ناهار خوری، باغی‌ را به معرض نمایش می گذارند که به تمامی‌ احجام در خانه نفوذ می‌کند.

 اتاق‌های خواب در سمت شرق قرار گرفته طوری که به قلب خانه که همان باغ است، دید دارد. استخر شنا مشخصه‌ی جالب این پروژه می‌باشد. این استخر از زمین بیرون آمده طوری که به دیواره شیشه ای‌ اجازه می دهد که دید‌های داخلی‌ و خارجی خلق شوند؛ دید هایی از نقاط متفاوت خانه و نقاط مهم خارج خانه.


موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : شنبه 17 اسفند 1393برچسب:خانۀ devoto، خانه ای با استخری زیبا و خارق العاده, | 1:52 | نویسنده : محسن موسوی |
 
مشتری خواهان خانه ای مدرن و امروزی بود که فقط مکانی برای زندگی نباشد بلکه در سطوح مختلف فضاهایی برای کار و سرگرمی داشته باشد. هم چنین خواستار محوطه سازی برای خانه بودند به نحوی که در همه سطوح به صورت افقی و عمودی با خانه در ارتباط باشد.
ساخت خانه ای مدرن و امروزی در دهلی نو

موضوعات مرتبط: ویلایی ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:ساخت خانه ای مدرن و امروزی در دهلی نو, | 23:55 | نویسنده : محسن موسوی |
 
در طراحی این خانه قصد بر این بود که مرزهای بین درون و بیرون یک عمارت در فضای شهری هرچه بیشتر کمرنگ شود.کانسپت این خانه نمایشی از تغییر شکل طراحی فضای داخلی به سبک شرقی و زیبایی شناختی غربی است.
خانه ای با دو حیاط

موضوعات مرتبط: ویلایی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : شنبه 16 اسفند 1393برچسب:خانه ای با دو حیاط, | 23:49 | نویسنده : محسن موسوی |

معماران زاها حدید ویلایی زیبا برای سایتی مشرف به شهر تاریخی دابرونیک Dubrovnik در کرواسی ( 300 تا900 متر بالاتر از سطح دریا ) طراحی کرده اند .


موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، ویلایی ، تکنولوژی ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : جمعه 16 اسفند 1393برچسب: ویلا و زمین گلف , کرواسی , زاها حدید ؛ احساسی از نور و فضا, | 20:51 | نویسنده : محسن موسوی |

ستودیوی معماری Hiroshi Nakamura & NA «خانه شیشه‌ای نوری» را در هیروشیمای ژاپن طراحی کرده که ساکنان را از دیده‌شدن مصون نگه می‌دارد، درعین حال، امکان تماشای نماها و نور آفتاب را به آن‌ها از درون ساختمان می‌دهد.
بلوک‌های شیشه‌ای ظریف در ساختار این خانه به کار رفته و فرایند ریخته‌گری پیچیده‌ای برای خلق نمای 13 تنی طی شده که حیاط مملو از درخت بیرون را به رخ کشانده و برای جهان خارج شبیه یک آبشار سوسوزننده به نظر می‌رسد.
برای دیدن سایز بزرگ روی عکس کلیک کنید

نام:  00.jpg
مشاهده: 9
حجم:  19.8 کیلو بایت


برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : سه شنبه 15 اسفند 1393برچسب:طراحی خانه نوری با 6 هزار آجر شیشه‌ای, | 14:31 | نویسنده : محسن موسوی |
 

بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد

گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند.

گروه معماری لِویس با همکاری گروه بین المللی گریمشاو، بوتیک منحصر به فردی را در خیابان آکسفورد طراحی و اجرا کرده اند. این بوتیک با طرحی جسورانه اجرا شده است و در ادامه طراحی بوتیک های زنجیره ای در شهر های ادینبورگ، کاردیف و لیورپول انگلستان اجرا شده است.

بوتیک مقوایی از تعداد زیادی پانل های مدولار لوله ای از جنس مقوا تشکیل شده است. این طرح، فضای انعطاف پذیری را در بوتیک ایجاد کرده است.

این بوتیک، فضایی الهام بخش را برای به نمایش گذاشتن مجموعه های خصوصی و تجاری به وجود آورده است. بوتیک مقوایی در روزهای اول پس از افتتاح، مورد استقبال گسترده شهروندان لندنی قرار گرفته است و به یکی از نقاط مهم در خیابان آکسفورد تبدیل شده است.










منبع: سایت خبری / تحلیلی معماری نیوز

موضوعات مرتبط: شیت ، معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 12 اسفند 1393برچسب:بوتیک مقوایی در خیابان آکسفورد , | 1:47 | نویسنده : محسن موسوی |
 
 
 
 
 
 
 

مارک زاگر Mark Zuckerberg بنیانگزار 28 ساله فیس بوک،طراحی مرکز اداری جدید این شرکت را در اطراف سانفرانسیسکو،کالیفورنیا،به فرانک گری سپرده است.ساختمان مرکزی کنونی ،فیس بوک شرقی،گسترده شده و بخش غربی آن به شکلی لوکس و کاملا مدرن،متغیر از پلانی باز،تلالرهای طاقدار و باغچه بام به آن افزوده خواهد شد. اتاق بزرگی که از سبک طراحی گری بیرون آمده سیستمی ایجاد می کند که در آن کارکنان مانند دسته ای ماهی در میان فضاهای کرو به فعالیت پرداخته و محیط 420000 فوت مربعی را سازماندهی می کنند. کارکنان فیس بوک در زمان استراحت می توانند به کافه تراس بیرونی رفته،سوشی یا کباب بخورند،یا در محوطه با همکاران خود،خود را سرگرم کنند و یا از نردبان چوبی بالا رفته و به باغچه بامها برسند.این مجموعه در سال 2013 شروع به کار خواهد کرد.

 

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک

ساختمان اداری فیس بوک


موضوعات مرتبط: معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، 3d max ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، تاسیسات ، سازه مدرن وهوشمند ، پروژه معماری ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 11 اسفند 1393برچسب:ساختمان جدید فیس بوک؛فرانک گری, | 9:45 | نویسنده : محسن موسوی |
 



آپارتمان به گونه‌ای باید باشد گویی نور تمام آن را فرا گرفته است. بدین منظور، دیوارها حذف شدند و و فضای ایوان خارجی با فضای داخل یکی شد.



معمار: FARM
مکان: Joo Chiat Ln، سنگاپور
تیم طراحی: Torrance Goh، Peter Sim، Hong Weiming
سال اجرای پروژه: 2011
عکس: Jeremy San TzerNing




تصور اینکه این آپارتمان در گذشته چرک و تیره بوده مشکل است؛ اما مالکان جدید پتانسیل آپارتمان را همانند ما دریافتند. این بنا در طبقه دوم مغازه‌ای در منطقه زیبای JooChiat قرار گرفته و ما قصد داشتیم آن را با زبان طراحی محلی احیا نموده و به مفهومی از انبار شیک صنعتی برسانیم.

در ابتدای کار، ما از اهمیت نور و نورپردازی به داخل بنا آگاه بودیم. آپارتمان به گونه‌ای باید باشد گویی نور تمام آن را فرا گرفته است. بدین منظور، دیوارها حذف شدند و و فضای ایوان خارجی با فضای داخل یکی شد. شیشه‌ای با قاب چوبی به عنوان در کشویی برای افزایش نفوذ نور و همچنین بادگیرهایی نیز بر روی سقف برای نفوذ نور بیشتر به اتاق خواب نیم‌طبقه ساخته شد.



احساس صنعتی از استفاده محتاطانه و حساس از مصالح ساختمانی و ابداع مجدد لغات و استفاده‌شان است. با ایده گرفتن از بلوک‌های تهویه بتنی که در ساختمان‌های قدیمی یافت می‌شود، طرح نمای داخلی را سفارش دادیم. این الگو مجدداً مورد بررسی و تغییر قرار گرفت و نتیجه آن صفحه برش خورده لیزری برای درب تاشو بود.

گچ خانه نیز برداشته شد تا فقط آجرهای خاکی باقی بمانند. اما خیلی هم بد نشد! حال، آجرها حکم بلوک‌های اصلی ساختمان را دارند و ما قفسه‌بندی ممتد دیواری با ساختار و قاب‌بندی مشابه به وجود آوردیم.
مشخصه کلیدی داخل ساختمان، راه‌پله مارپیچ فلزی با نرده‌ای به شکل آجر است که با اسپری به رنگ سفید براق رنگ شده است.















موضوعات مرتبط: معماری جهان ، معماری ایرانی اسلامی ، دکوراسیون داخلی ، Autocad ، انسان طبیعت معماری ، پروژه معماری ، بتن ، خلاقیت ، گوناگون ، تکنولوژی ، سبز اندیشان ، ،
برچسب‌ها:

تاريخ : جمعه 10 اسفند 1393برچسب:اتاق زیرشیروانی آجری, | 6:45 | نویسنده : محسن موسوی |
.: Weblog Themes By SlideTheme :.


  • سالم باش